05 / Mar / 2018
Interview met eigenaresse Ilhem: Groot denken en keihard werken
Ze blufte tegen haar baas dat ze ontslag nam om een webshop te beginnen en dacht: eigenlijk is dat wel een leuk idee. Nog geen drie jaar later is powervrouw Ilhem Sabih eigenaar van een van de meest succesvolle webshops voor accessoires én heeft ze een eigen label!
Vlaardingen - Ze blufte tegen haar baas dat ze ontslag nam om een webshop te beginnen en dacht: eigenlijk is dat wel een leuk idee. Nog geen drie jaar later is powervrouw Ilhem Sabih eigenaar van een van de meest succesvolle webshops voor accessoires én heeft ze een eigen label!
Ze is een Vlaardingse, maar wel schoorvoetend. Rotterdam is en blijft haar stad. Toch heeft Ilhem geen spijt van haar verhuizing, want zonder haar vertrek uit de Maasstad was Fashion-Click.nl er nooit geweest.
Naar Hongkong en Parijs
Doordat ze hier ging wonen, wisselde ze namelijk van baan. Een job op de klantenservice, die haar goed lag. Maar na een reorganisatie in 2015 mocht ze gaan schoonmaken en dat vond Ilhem zonde van haar kwaliteiten. Haar baas vroeg naar de reden voor haar ontslag. "Ik ga een webwinkel beginnen en zal het daar zo druk mee krijgen. Ik moet naar Hongkong en Parijs voor inkopen!", hoorde ze zichzelf antwoorden.
Dip
Die spontane opmerking groeide uit tot een plan en een paar maanden later stond haar webshop online. "Toen dacht ik: nu gaat het komen! Maar er kwam niks", lacht Ilhem. Ze had geen verstand van online marketing en besloot haar producten persoonlijk onder de aandacht te brengen. Maandenlang stond ze met een kraam op beurzen en evenementen. En toen was de zomer voorbij en kwam de dip.
Tiny Earpins
Tot eind november 2015 één klein setje oorbellen haar doorbraak in fashionland betekende. "Fashion-Click was één van de eersten die de Tiny Earpins had. Mijn vriend zei nog: dat wordt geen hit, maar de hele Benelux wilde ze hebben. Daar was ik totaal niet op voorbereid. De webwinkel was niet gemaakt voor zoveel bestellingen en ik schreef zelfs alle adressen nog met de hand. Drama!"
Twee man personeel
Alles deed Ilhem zelf, vanuit haar woning in de Holy. Inmiddels heeft ze twee man personeel in dienst en een magazijn in - hoe kan het ook anders - Rotterdam. Sinds een half jaar probeert de zakenvrouw Fashion-Click op eigen pootjes te laten staan, zodat zij zich kan richten op de ontwikkeling van haar eigen label: Syboni. In dit merk kan Ilhem haar gevoel voor fashion en trends kwijt. Maar ook haar liefde voor Rotterdam, waar een complete collectie aan gewijd wordt.
Groot denken
Haar droom? Syboni in de rekken van de Bijenkorf en op de beurs in Parijs. Met groot denken kom je ver, zo luidt haar motto. Én met er zelf keihard voor durven gaan. Haar advies voor startende ondernemers is dan ook: stop al je tijd en energie in je bedrijf.
Voldoening
Als jonge moeder weet Ilhem hoe lastig dat kan zijn, maar aan het eind van de rit wacht de voldoening. "Al die onzin die ik uitkraamde is uitgekomen. Ik ben zelfs al twee keer op de beurs in Hongkong geweest en ben er trots op dat ik alles alleen heb gedaan!"
(Tekst en foto: Britt Planken)